Protecti

/ FAQ

1. Czym jest Protecti i do czego służy?

Protecti to usługa zwiększająca bezpieczeństwo sieci, działająca w oparciu o mechanizmy serwera DNS, której funkcjonalności pozwalają na blokowanie stron internetowych, ograniczanie dostępu do Internetu oraz zbieranie obszernych statystyk. Protecti działa na komputerach stacjonarnych, urządzeniach mobilnych oraz routerach Wi-Fi pod warunkiem przeprowadzenia odpowiedniej konfiguracji

Wersja darmowa Protecti obejmuje usługę i aplikacje mobilną na urządzenia z systemem Android

2. Gdzie mogę zamówić usługę Protecti?

Wystarczy zarejestrować się na stronie www.protecti.eu przy użyciu konta Google lub innego adresu mailowego, wyrazić odpowiednie zgody oraz aktywować konto przy użyciu linku aktywacyjnego

3. Czy można uruchomić Protecti na urządzeniu mobilnym?/ czy na wszystkich wersjach systemu Android Protecti działa poprawnie?

Tak. Na urządzenia mobilne z systemem Android w Google Play dostępna jest aplikacja Protecti Mobile. Korzystanie z niej jest darmowe przez 60 dni po zarejestrowaniu się na stronie www.protecti.eu Po zakończeniu okresu testowego funkcjonalności Protecti zostaną ograniczone do 3 filtrów. Korzystanie z pozostałych opcji będzie niemożliwe. Konieczne jest wykupienie płatnej subskrypcji - miesięcznej lub rocznej.

4. Czy do każdego urządzenia w domu muszę wykupić osobną licencję?

Darmowa licencja obejmuje tylko urządzenia mobilne z systemem Android przez 60 dni

Ochrona wszystkich urządzeń domowych może odbywać się w ramach jednego abonamentu pod warunkiem wykupienia usługi u operatora internetowego

5. Czy jest możliwość uruchomienia różnych filtrów dla poszczególnych urządzeń?

Tak. Aby zastosować zróżnicowaną politykę filtracji należy wykupić subskrypcję na Protecti Plus.

6. Jak mogę zarządzać usługą Protecti?

Po wykupieniu subskrypcji lub aktywacji darmowego konta na www.protecti.eu zaloguj się danymi podanymi podczas rejestracji. Po zalogowaniu będziesz miał dostęp do swojego panelu zarządzania Protecti. Pamiętaj jednak o tym aby co jakiś czas zmieniać hasło do swojej usługi aby uniknąć jej wyłączenia przez osoby niepowołane – np. dzieci

7. Jak dodać urządzenie mobilne do usługi Protecti?

  • Pobierz aplikację Protecti Mobile z Google Play
  • Kliknij opcję Dodaj urządzenie w panelu głównym Protecti,
  • Nadaj nazwę temu urządzeniu w systemie
  • Otwórz aplikację na swoim telefonie i postępuj według wskazówek samouczka
  • Udziel aplikacji wszystkich wymaganych zgód
  • Zeskanuj kod QR dostępny na stronie urządzenia w Protecti
  • Aktywuj usługę Protecti na telefonie oraz włącz dodatkową ochronę aby ograniczyć możliwość wymuszonego zamknięcia aplikacji

8. Jak zarządzać filtrami w Protecti?

W „menu” w zakładce „ustawienia” wybierz urządzenie i kliknij „konfiguracja”. Do uruchomienia filtracji stron włącz przycisk „filtrowanie stron włączone” i wybierz spośród 24 kategorii te, które chcesz aby były blokowane.

9. Do czego służy czarna lista?

Czarna lista służy do blokowania pojedynczych stron internetowych, które nie znajdują się w katalogu zagrożeń, a Ty chcesz ograniczyć dostęp do nich

10. Do czego służy biała lista?

Za pomocą białej listy można wykluczyć z blokowania poszczególne strony internetowe przy włączonych kategoriach.

11. Do czego służy kalendarz?

Za pomocą kalendarza można całkowicie zablokować dostęp do stron www w wybranych dniach i godzinach. Funkcja doskonale sprawdza się kiedy chcemy ograniczyć dziecku korzystanie z internetu podczas gdy np. nie ma nas w domu albo podczas ciszy nocnej kiedy dziecko nie powinno już korzystać z urządzenia mobilnego

12. Do czego służą schematy filtrowania?

Mając dodane urządzenia, z których część lub wszystkie ma mieć taką samą politykę filtracji, nie musimy konfigurować filtrów dla każdego z nich. W konfiguracji poszczególnego urządzenia możemy wybrać wcześniej zdefiniowany schemat i po zapisaniu będą działać polityki z danego schematu.

13. Jak utworzyć schemat?

W „Menu” zakładka ustawienia. Wybieramy dowolne urządzenie i w jego konfiguracji klikamy „schematy”. Tutaj możemy dodawać i edytować schematy.

14. Czy mogę zobaczyć jakie strony były zablokowane lub oglądane?

Tak. W zakładce „Statystyki” wybieramy okres i urządzenie z którego chcemy zobaczyć statystyki. Aby zobaczyć pełną statystykę z blokowanych lub przeglądanych stron, dane należy exportować do pliku. Służą do tego odpowiednie funkcje w panelu Protecti.

15. Z jak długiego okresu można zobaczyć statystyki?

Statystyki można przeglądać do 3 miesięcy wstecz.

16. Czy mogę wyłączyć zbieranie statystyk w Protecti?

Zgodnie z zasadami RODO możliwe jest wyłączenie statystyk Protecti. Wybierz konkretne urządzenie w zakładce USTAWIENIA i wybierz NIE w checkboxie Zapisywanie statystyk